Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

SHE G 156

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Plaats reactie
Piet Groot
Lid
Lid
Berichten: 2822
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 20:57
Provincie: Groningen
Land: NL

SHE G 156

Bericht door Piet Groot »

Süd Harz Eisenbahn.

Onlangs is de gesloten goederenwagen no. 156 geborgen en in Groningen bij Kleinbaan opgeslagen.
Sinds de sluiting van deze smalspoorbaan in De Harz is deze wagen niet meer overgeschilderd.
De kleur lijkt mij op de foto roder dan ik van LGB gewend ben.
De belettering is ook goed te zien, het lijkt mij een prachtig voorbeeld voor een origineel model.

Zie:
https://www.kleinbaan.de/de/tagebuch/66 ... en-laenger
Je kunt met het bouwen van smalspoormodellen niets bedenken, wat in werkelijkheid al niet heeft gereden.... :D
Gebruikersavatar
Roelof
Lid
Lid
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 09:25
Provincie: Overijssel
Locatie: Boekelo

Re: SHE G 156

Bericht door Roelof »

Geweldig mooi dat na bijna 60 jaar nog zoiets tevoorschijn komt!
Met fabrieksplaat, al die opschriften en originele verf een mooi document hoe het echt was.
Leuk om na te bouwen voor liefhebbers van de SHE

Weet jij of dat museum in Winschoten te bezichtigen is?
Op hun website staat daar niet veel over.

groeten van Roelof
Beter een half spreekwoord,
Piet Groot
Lid
Lid
Berichten: 2822
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 20:57
Provincie: Groningen
Land: NL

Re: SHE G 156

Bericht door Piet Groot »

Hallo Roelof,

Ik heb er respect voor hoe één bevlogen en bescheiden man zoveel origineel smalspoormaterieel weet te redden.
Hij heeft geen museum, maar is druk bezig om zoveel mogelijk materieel te (laten) restaureren; en aan museumbanen uit te lenen.
Hij doet niet aan open dagen, maar we zullen steeds vaker op Duitse museumbanen op meterspoor zijn materieel kunnen bewonderen.
Het loont beslist de moeite om op zijn site de voortgang te volgen.

Piet
Je kunt met het bouwen van smalspoormodellen niets bedenken, wat in werkelijkheid al niet heeft gereden.... :D
Gerrit
Lid
Lid
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 15:29
Land: NL

Re: SHE G 156

Bericht door Gerrit »

Hallo Roelof,

Vorig jaar heb ik de NVBS excursiestichting gevraagd een bezoek aan Veendam te brengen: ze denken erover na (of het wat wordt geen idee).

Op de Selfkantbahn heeft al eens een stam bakwagens van Wim Pater gereden en ik hoorde uit betrouwbare bron dat gehoopt wordt volgend jaar de tramloc Rur dienst te laten doen op de Sauerländische Kleinbahn.

Kortom, wat Piet al schreef: maak de website van Kleinbaan favoriet op je computer en kijk elke dag wat er nieuw is.

Als je op de site verder gaat kijken zul je ook wat vinden over zo een fameuze Borgward oplegger trein van Sylt die op dit moment voortvarend gerestaureerd wordt.

Mvg,
Gerrit.
Gebruikersavatar
Denniz
Lid
Lid
Berichten: 3268
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 00:13
Provincie: Flevoland
Land: NL
Locatie: Swift

Re: SHE G 156

Bericht door Denniz »

altijd een fan van de SHE geweest...
boekentip: https://region-im-modell.de/Die-Suedharz-Eisenbahn
gr. Dennis & Yoeri

The fatcontroller speaks again, this time from the polder. "Yes, you are a useful engine!"
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”